TFM methode

Veel gestelde vragen over de  TFM methode

Waarom praten jullie over centimeters en liever niet over kilo’s?


Omdat na de oefensessies de omvang vermindert. Tegelijk kan het gewicht aan wisselingen onderhevig zijn (voeding, hormonen, menstruatie, stoelgang etc.).

Bovendien bouwt men spierweefsel op, dit is zwaarder dan vet. Anderzijds biedt onze professionele bodyanalyzer een goed beeld van de verhouding vetmassa en spierweefselwaardoor u uw gewicht in kilo’s in een beter perspectief kan zetten.


Werkt de methode tegen cellulites?

Jazeker! Door de sterk verbeterde doorbloeding wordt het onderliggend bindweefsel positief beïnvloed en afvalstoffen beter afgevoerd.


Waarom moet mijn hoofd buiten de cabine? Een sauna is toch nog warmer?

Ja, u bent echter in de cabine actief bezig en kunt dit alleen volhouden wanneer u uw hoofd “koel” houdt.


Blijft het resultaat goed wanneer ik stop?

Ja mits u blijft bewegen. Hierdoor blijft de rustverbranding op peil en zorgt u er tevens voor dat u meer calorieën ‘verbrandt’.


Ik heb rugklachten, worden deze niet erger?

Wanneer er geen sprake is van een echte hernia of structurele rugproblemen kunnen bij het verbeteren van o.a. de buikspieren, de rugklachten vaak verminderen, omdat de rug meer ontlast raakt. Dokters en kinesisten sturen zelfs mensen door naar ons ter revalidatie van o.a. rugklachten.


Ik ben niet moe, doe ik wel voldoende?

Ja, de geleidelijke opvoering van het aantal bewegingen zorgt ervoor dat uw lichaam niet overbelast raakt, u zult zich juist fitter gaan voelen.


Waarom moet ik de oefeningen vlot uitvoeren bij afslanken?

Hierdoor verhoogt u het energieverbruik en de vetverbranding aanzienlijk.


Hoe vaak mag ik per week in de cabine?

Tijdens de afslankperiode is 2 maal per week het minimum om van het “after-burn” effect te kunnen profiteren.


Ik doe nooit aan beweging of sport, helpt deze methode dan wel?

Jazeker, want uw lichaam wordt dan eindelijk actief en dus al zijn functies ook.

Bovendien maken de liggende bewegingen in de verwarmde cabine de methode effectief en aangenaam, ook juist voor diegenen die nooit actief bewegen zoals senioren of mensen met gewrichts- of reumatische klachten.


Is het beoefenen van deze methode leeftijdgebonden?

Wanneer er geen fysieke problemen of bezwaren zijn mag in principe iedereen de bewegingen uitvoeren.


Moet ik een dieet volgen?

U kunt bij veel overgewicht ter ondersteuning gebruik maken van onze voedingsadviezen. Dit versnelt uiteraard het afslankresultaat.

Ongetwijfeld weet u dat wanneer u een gezond voedingspatroon volgt met voldoende maar niet overmatige calorieën u al op de goede weg bent.

Samen met de bewegingen in de cabine zal dit voor het gewenste en opmerkelijke resultaat zorgen.


Moet ik wanneer ik voldoende afgeslankt ben doorgaan met het oefenen in de cabine?

U kunt kiezen voor het verstevigingsprogramma in de cabine of voor een andere vorm van sport of beweging. Spierversteviging heeft echter wel de voorkeur omdat u dan gericht de spiergroepen gebruikt op de plaatsen waar u afgeslankt bent.


Is sporten in de cabine ook geschikt voor na de zwangerschap?

Ja, vanaf zes weken mag je trainen , we hebben dan een aangepast programma.


Is deze methode ook geschikt voor 65 jaar of ouder?

Ja deze methode is juist erg geschikt voor deze doelgroep, we hebben dan ook een aangepast, wat rustiger, programma .

 

Kan er ook getraind worden bij fysieke klachten? b.v. artrose, rugklachten of reuma?

Ja, juist voor deze mensen die al moeilijk kunnen bewegen geeft warmte veel bewegingsvrijheid.

Het programma wordt op maat gemaakt op basis van de mogelijkheden.

Wel eerst overleggen met de arts, het is op eigen risico.

 

Is deze methode ook geschikt als je zwanger bent?

Ja hoor er is een aangepast programma, je kunt trainen tot een maand voor de bevalling (wat je zelf prettig vindt)

Wel overleggen met de arts/verloskundige.

 

Ik werk onregelmatig kan ik dan toch komen trainen?

Ja we plannen flexibel in.

 

Ik ga op vakantie, hoe gaat het dan met mijn kaart?

De beurtenkaart blijft een half jaar geldig, je bent vrij om na de vakantie, of na een drukke periode, weer verder in te plannen.

Het resultaat is dan uiteraard niet optimaal.

 

Waarom werken jullie met beurtenkaarten en geen abonnementen?

Dit heeft ook met die flexibiliteit te maken, je zit niet vast aan vaak , dure, vaste abonnementen/contracten, je plant de lessen in zoals het jou uitkomt.

Een les duurt 30 minuten en is daardoor eenvoudig in te passen in het dagelijkse drukke schema.

Het advies voor optimaal resultaat is 2x per week, onderhoudsbasis 1 keer per week. De methode is goed te combineren met (cardio) sporten.

 

Ik wil graag trainen samen met mijn dochters of vriendinnen kan dat?

Ja hoor dat kan, we hebben zes cabines dus er kan samen getraind worden.